Trump’tan Hüzmüz Boğazı açıklaması. “Petrolün yüzde 20’sini alabiliriz”

İsviçre’de İran ile ABD arasında, Pakistanlı ve Katarlı arabulucuların katılımıyla dörtlü görüşmeler yapılırken, ABD Başkanı Donald Trump’tan yeni açıklamalar geldi. Amerikan Fox News kanalına konuşan ABD Başkanı Trump, İran’la Hürmüz Boğazı konusunda yaşadığı son süreci anlattı. İsrail’in Lübnan’a yönelik saldırılarını gerekçe göstererek dün Boğaz’ın kapatılacağını açıklayan İranlı yetkililere seslenen Trump, Tahran’dan böyle bir şey yapmamasını istedi. Fox News muhabiri Trey Yingst’e telefonla açıklamalar yapan Trump, İranlı yetkililerle görüştüğünü ve onlara “Hürmüz Boğazı’nı kapatırsanız ondan sonra elinizde bir ülke kalmaz. Ülkenize bile geri dönemezsiniz.” uyarısında bulunduğunu belirtti. “BOĞAZ’DAN GEÇEN PETROLÜN YÜZDE 20’SİNİ ALABİLİRİZ” Trump ayrıca, gerekmesi halinde ABD’nin Hürmüz Boğazı’nı ele…

Hürmüz Boğazı’nda gemiler ücretsiz geçiş yapıyor!

Detaylı bilgi için istanbulbahis adresini inceleyebilirsiniz. ABD ile İran arasında sağlanan anlaşmanın etkileri doğrultusunda Hürmüz Boğazı'nın yeniden kullanımına yönelik adımlar atılırken, bugüne kadar en az 20 ticari geminin bu boğazdan geçtiği belirtildi. Uluslararası veri ve analiz firması Kpler'in sağladığı bilgilere göre, perşembe günü gerçekleşen tanker geçişleri 2 Haziran'dan bu yana kaydedilen en yüksek rakama ulaştı. Fakat bu hareketlilik, savaş öncesi günlerde günde 100'den fazla gemi ve birçok petrol tankerinin geçiş yaptığı eski dönemlerden oldukça uzakta. Perşembe günü boğazdan petrol tankerleri, yük ve konteyner gemileri ile diğer deniz araçları dahil olmak üzere toplamda 25 geminin geçtiği tespit edildi. ÜCRET TALEP EDİLECEK…