Raporda adı geçen mevcut ve eski çalışanlar, CEO Elon Musk’un agresif teslim tarihlerini ve bürokrasiye olan nefretini suçluyor ve insanları Mars’a “mümkün olduğu kadar hızlı” ulaştırma hedefinin şirketin işin kolayına kaçmasına ve uygun protokollerden kaçınmasına yol açtığını iddia ediyor.
Reuters, bazı SpaceX tesislerindeki yaralanma oranlarının, 100 işçi başına 0,8 yaralanma veya hastalık olan sektör ortalamasının çok üzerinde olduğunu buldu. Brownsville, Texas lokasyonunda 2022’de yaralanma oranı 100 işçi başına 4,8’di. Hawthorne, California üretim tesisinde bu oran 1,8.. Şirketin roket testleri yaptığı Teksas McGregor’da yaralanma oranı ise 2,7 oldu.
SpaceX çalışanlarının hayatı ciddi anlamda tehlikede
Çalışanlar kırık kemikler, yırtılmalar, parmak kırılmaları, yanıklar, elektrik çarpması ve ciddi kafa yaralanmaları yaşadı; bunlardan biri 2021’de Brownsville’li işçi Florentino Rios’u kör etti ve diğeri Ocak 2022’den bu yana çalışan Francisco Cabada’yı komaya soktu. SpaceX’in McGregor tesisinde bir çalışan işçi Lonnie LeBlanc, 2014 yılında rüzgarın onu uygunsuz yüklenmiş bir kamyonun römorkundan düşürmesi sonucu hayatını kaybetti. Ancak yıllar geçtikçe SpaceX, güvenlik kusurlarının bir sonucu olarak yalnızca yetersiz cezalar ödedi. Reuters’e göre LeBlanc’ın ölümünün ardından şirket OSHA ile 7.000 dolar karşılığında anlaştı.
Reuters, iki düzineden fazla mevcut veya eski çalışanın yanı sıra “SpaceX güvenlik uygulamaları hakkında bilgisi olan” diğer kişilerle de konuştu. SpaceX’in eski yöneticilerinden biri Reuters’e “işçilerin güvenliklerini kendilerinin hallettiğini” söyledi ve diğerleri, Musk’un hoşlanmadığı için çalışanlara parlak renkli güvenlik kıyafetleri giymemeleri söylendiğini söyledi. Reuters’a göre SpaceX, geçmişinin büyük bölümünde yaralanma verilerini düzenleyicilere sunma konusunda defalarca başarısız oldu.