ChatGPT için tehlike çanları: Yapay zekada taşlar yerinden oynuyor

OpenAI, Büyük Dil Modelleri (LLM) Alanında Liderliğini Sürdürüyor

OpenAI, uzun süredir büyük dil modelleri (LLM) alanında lider konumunu koruyor ve geliştiriciler arasında halen popülerliğini sürdürüyor. Ancak son araştırmalar, pazar dinamiklerinin değişmekte olduğunu ve geliştirici sadakatinin sorgulanabileceğini gösteriyor.

Vercel tarafından düzenlenen ankete göre, katılımcıların %87’si OpenAI modellerini tercih ederken, %83’ü çıkarım API’lerinden yararlanıyor. Ancak geliştiriciler artık ortalama olarak iki farklı sağlayıcı kullanıyor. %60’ı son altı ay içinde tedarikçilerini değiştirdiğini belirtirken, sağlayıcı sadakatinin zayıflamaya başladığı görülüyor.

Pazarın Yeni Oyuncuları ve Dikkat Çeken Trendler

DeepSeek, işletmelerin %29’u tarafından tercih edilirken, Microsoft’un LLM çözümleri %10’luk bir kullanım oranına sahip. Microsoft’a olan ilginin sınırlı olması dikkat çekiyor.

Yapay zeka teknolojileri, çalışma modellerinde önemli bir değişim sağlıyor. Ekip üyelerinin fikirlerini bağımsızca geliştirmesi ve test etmesine olanak tanıyan araçlar, geliştiricilerle tasarımcılar arasında daha esnek bir iş birliği sağlıyor. Bu dönüşümü AKQA CTO’su Nicolas Le Pallec şu şekilde ifade ediyor: “Artık herkes yaratıcı akışta UX, UI ve kodu birleştirebiliyor.

Yapay zeka teknolojilerinin ilerlemesiyle, geliştiriciler ekip yapıları yerine kullandıkları araçlara odaklanıyor. Anket katılımcılarının %45’i özel bir yapay zeka ekibine sahip olmadığını, %57’si ise belirli bir liderlik yapılanmasının olmadığını belirtiyor. Yapay zeka ile başarıya ulaşmanın doğru araç ve önceliklere dayandığına vurgu yapılıyor.

Öncelik: Yapay Zeka Özellikleri ve Maliyet Kontrolü

Müşteri odaklı uygulamalarda yapay zeka özelliklerinin varlığı birincil öncelik haline gelirken, geleneksel destek sohbet robotlarının kullanım oranı %39’da kalıyor. Web sitesi kişiselleştirme oranı ise %27 ile yeniliklere açık bir alan olarak dikkat çekiyor.

Geliştiricilerin maliyet kontrolüne verdiği önem öne çıkıyor. Geliştiricilerin %70’inden fazlası modellerini manuel olarak test ederken, çoğunluğu aylık 1000 dolardan az bütçeyle çalışıyor. Bu da sınırlı kaynaklarla bile büyük başarılar elde edilebileceğini gösteriyor. Ancak yalnızca %14’ü modellerini eğitmeyi tercih ederken, %60’ı alma-artırılmış üretim (RAG) ve vektör veritabanı yöntemlerini kullanıyor.

Geliştiriciler arasında yapay zekanın “aşırı abartılmış” olarak değerlendirildiği görülse de, yapay zekanın sektörü dönüştürme potansiyeli hala yüksek bir umut kaynağı olarak görülüyor. Hız, doğruluk ve uyarlanabilirlik gibi özellikler, ölçekten daha önemli bir yere sahip. Geleceğe yönelik çözümler üreten modeller tercih ediliyor.

Related Posts

Xiaomi akıllı gözlüğünü, katlanabilir telefonunu ve akıllı bilekliğini tanıttı

Xiaomi yeni ürünlerini tanıttı. Şirket, akıllı gözlükten, bilekliğe ve yeni kapaklı katlanabilir ekranlı telefonunu tanıttı.

Çin’de tespit edildi, bilim insanları alarma geçti: Dünyaya yayılma riski var

Çin’in güneybatısındaki Yunnan eyaletinde yapılan araştırmalarda, yarasaların böbreklerinde daha önce bilinmeyen 20 yeni virüs tespit edildi. Covid 19’un çıkış kaynağı olarak gösterilen yarasalarda tespit edilen yeni 22 virüsün yüzde 90’ından fazlası, bilim dünyası için ilk kez tanımlandı.

Huawei, HarmonyOS 6 sürümünü tanıttı

Huawei yeni HarmonyOS sürümünü tanıttı. HarmonyOS 6.0 yapay zeka destekli özellikleriyle cihazlar arasındaki iletişimi artırıyor.

iOS 26, eski iPhone’ları nasıl etkileyecek?

Apple’ın iOS 26’yı tanıtmasının ardından beta sürümü yayınlandı. iOS 26, iPhone 11’leri ve iPhone 12’leri nasıl etkileyecek?

WhatsApp’a unutkanları sevindirecek özellik geldi

Dünya üzerinde 2 milyardan fazla kullanıcı ile en popüler mesajlaşma uygulaması olan WhatsApp, kullanıcı deneyimini iyileştirmeye yönelik bir yenilik üzerinde daha çalışıyor… Çok yakında herkese sunulması beklenen özellik, ‘unutkan’ kullanıcıları oldukça sevindirecek…

ChatGPT’ye yeni özellikler getirildi

ChatGPT için bazı yeni özellikler getirildi. Bu özellikler daha çok kurumsal müşteriler için oluyor.